Werken aan een nieuwe toekomst is mensenwerk. Mensen meenemen in verandering is de sleutel voor succes. IT's Teamwork en haar partners bieden inspirerende sessies, gericht op een goed evenwicht tussen de mens en de techniek. Realistisch én prikkelend.
Voor het verbinden van mensen en het succesvol transformeren van organisaties gaan we graag in gesprek met je team. Dit doen we in diverse vormen zoals in een incompany workshop, een lezing of een masterclass. Hieronder vind je sessies die we regelmatig en met plezier geven. Desgewenst kunnen we voor of tijdens sessies onze unieke 360º self-service tool voor digitale transformatie of onze best practices inzetten.
Neem gerust vrijblijvend contact met ons op voor de planning, meer informatie en eventuele bundeltarieven.
Contact
Maximaal effect van de nulmeting of hermeting
In deze incompanyworkshop lichten we aan de betrokkenen van jouw BusinessITScan nul- of hermeting de resultaten en verbanden toe. De perspectieven van de betrokkenen zijn in het dashboard met de Zes succesfactoren voor digitale transformatie integraal realtime inzichtelijk, wat de verticale en horizontale verbinding in jouw organisatie versterkt. Met deze workshop krijgt het team maximaal begrip van het dashboard en adviesrapport, wat helpt met prioriteren en de keuze van leidende thema’s.
Doelgroep
✓ Directieteams
✓ Management
✓ Key users
✓ Product owners
✓ IT-team
Business/IT Roadmapping
Zet samen koers naar succes
In deze incompanyworkshop maken we vanuit een aantal uitgangspunten samen jouw Business/IT Roadmap: een helder stappenplan om Business&IT samen te vernieuwen. Dat betekent interactie en actie. Verbanden leggen en keuzes maken over processen, mensen en systemen. Voor efficiënte dataverzameling en draagvlak kunnen we vooraf of tijdens de workshop met elkaar de BusinessITScan® inzetten en het automatische dashboard en adviesrapport genereren.
Digitale transformatie in de directiekamer
De kunst van het kiezen
In deze workshop wordt ingegaan op kernvragen, zoals: "Hebben we de juiste digitale strategie?", "Hoe kan IT meer waarde toevoegen aan onze organisatie?", "Hoe kunnen we IT-tevredenheid verhogen?", "Digitale transformatie - hoe helpt dat met nieuwe verdienmodellen?". Aan de hand van concrete vraagstukken in jouw organisatie, staan we stil bij de uitdagingen, bij prioriteiten stellen en bij jouw rol.
Succesvolle projecten
Initiatieven succesvol realiseren
Projecten zijn het middel om veranderingen succesvol te realiseren. Nadat de juiste prioriteiten gekozen zijn, is het cruciaal dat deze middels succesvolle projecten ingevoerd worden. Ons valt op dat projectvaardigheden in veel organisaties minder sterk zijn. Dat is begrijpelijk: van veel collega's is projectwerk niet de kerntaak. Toch is het kennen en toepassen van projectmatig werken noodzakelijk.
Digitale transformatie in de praktijk
Productiviteit en innovatie gaan hand in hand
In deze impact-training wordt ingegaan op trends in de maatschappij, de invloeden op organisaties en het belang van hechtheid en keuzes. Keuzes voor een integrale koers voor business model, processen, mensen en systemen. Deze keuzes vergen aandacht en doorzettingsvermogen van alle disciplines in een organisatie. We staan stil bij kernuitdagingen in jouw rol en organisatie.
✓ Middenkader
Business/IT Alignment
Verbinding tussen betrokkenen
We behandelen bekende methodes voor Business/IT Alignment, en bieden heldere instructies voor het stellen van prioriteiten door middel van Portfolio management. Desgewenst kun je vooraf de BusinessITScan® in jouw organisatie inzetten, om IT-tevredenheid, Business en IT door te meten. De overlegstructuren en rollen worden behandeld op basis van veel praktijkervaring, zodat je succesvolle samenwerking kunt opbouwen met de betrokkenen in Business & IT.
Business Process Modeling
Trefzeker jouw processen overzien én verbeteren
In een estafetteloop geeft de eerste hardloper het stokje door aan de tweede. Door trainen en inzet komen zij samen tot het gewenste resultaat: een snelle eindtijd. In een bedrijfsproces van organisatie is dit precies hetzelfde. Door efficiënt organiseren en gezamenlijke inzet ontstaat een rendabele organisatie en een tevreden klant. De output van de ene afdeling is de input voor andere. Dit wordt op praktische wijze met Business Process Modeling (BPM) verhelderd. Jouw organisatie wordt hechter, processen verlopen soepeler, en tevredenheid van personeel en klanten verbetert.
✓ Business analysten
Int(r)o the cloud
De cloud is niet fout... verkenning met twee voeten op de grond
Veel organisaties gebruiken applicaties en infrastructuur "op kantoor", in een on premise datacenter en een deel in de cloud. In deze training nemen we je mee door de onderdelen van een IT-landschap, de types uitbesteding, de aandachtspunten en voor&nadelen van uitbesteding. Dit doen we vanuit een totaalperspectief: uitbesteding is niet een ABC-tje: het vraagt aandacht, bewuste keuzes en het vergt vertrouwen in en aansturing van de dienstverlener(s).
✓ IT-teams
Op maandag 18 januari mocht Anton Dijkhuis voor Beeckestijn Business School weer virtueel ‘voor de klas’, dit keer om een college te geven voor de Post-Master Digitale Transformatie & organisatie. In het interactieve college ‘Business & IT Roadmapping’ hebben we samenhang aangebracht in alle huidige en toekomstige elementen van bedrijfsvoering en IT, om digitale transformatie succesvol te maken. Alle deelnemende professionals werken hard aan hun digitaal transformatieplan, mooi om hun enthousiasme te zien!
Heb jij al een digitale roadmap? Goed nieuws! Beeckestijn biedt een postmaster Digitale Transformatie & Organisatie. In 24 sessies leer je hoe je jouw bedrijfsmodel, product / dienst, proces en manier van werken succesvol digitaliseert. Anton Dijkhuis zal het college leiden over Business&IT-roadmapping.
Elk IT-project is een veranderproject. Het verder digitaliseren van de processen in een organisatie raakt niet alleen IT, maar ook in sterke mate de business. Maar wat is precies de impact op de business? Hoe maak je medewerkers en management bewust van de impact van digitalisering? En hoe krijg je de hele organisatie hierin mee? Anton Dijkhuis leidt het interactieve college 'Business en IT samen op reis': kernuitdagingen, food for thought, cases uit de praktijk en zinvolle theorie.
Organisaties in alle sectoren moeten zich sneller aanpassen om relevant te blijven voor hun klant. Processen moeten dus sneller aanpasbaar zijn, wat flexibeler IT-landschappen vereist. Echter, die IT-landschappen zijn vaak al complex genoeg. De noodzaak tot snellere aanpassing vereist een steeds hechtere, maar ook meer situationele samenwerking tussen diverse disciplines binnen de organisatie en bij leveranciers. De vraag hierbij is op welke succesfactoren organisaties kunnen sturen.
Organisaties in alle sectoren moeten zich sneller aanpassen om relevant te blijven voor hun klant. Processen moeten dus sneller aanpasbaar zijn, wat flexibeler IT-landschappen vereist. Echter, die IT-landschappen zijn vaak al complex genoeg. De noodzaak tot snellere aanpassing vereist een steeds hechtere, maar ook meer situationele samenwerking tussen diverse disciplines binnen de organisatie en met leveranciers. De vraag hierbij is op welke succesfactoren organisaties kunnen sturen. IT’s Teamwork ontwierp de Zes succesfactoren van digitale transformatie. Deze holistische aanpak wordt ondersteund door een onafhankelijke, integrale, meertalige self service tool; de BusinessITScan®
TANS organiseerde samen met de gebruikersvereniging een klanten dag in Rosmalen. Meer dan 90 personen schreven zich in. De tropische temperaturen waren voor de meesten geen reden tot afmelden en ondanks het feit dat het hele land geteisterd werd door files konden we op tijd beginnen met 4 workshops over verschillende thema’s. TANS had Anton Dijkhuis uitgenodigd. Anton is een aantal jaren ICT manager geweest bij Vos Logistics in Oss en heeft een online BusinessITScan ontwikkeld waarmee bedrijven kunnen testen of én in welke mate hun ICT in de pas loopt met de business.
Tijdens het jaarcongres Innovatie & Transformatie werden meerdere parallelsessies georganiseerd. Deze parallelsessie was zeer interactief, gestart werd met de kernuitdagingen van alle aanwezigen. Deze kernuitdagingen waren de rode draad tijdens het behandelen van 7 'foods for thought': de kerntips over houding en gedrag van de IT-verantwoordelijke binnen zijn team, en in de samenwerking met de Business.
Voor meer informatie kun je contact met ons opnemen. Desgewenst is een persoonlijke verdieping met één van onze adviseurs mogelijk. Ook kan IT’s Teamwork je in contact brengen met een gespecialiseerde partner.
Neem contact op