Organisaties in alle sectoren moeten zich sneller aanpassen om relevant te blijven voor hun klant. Processen moeten dus sneller aanpasbaar zijn, wat flexibeler IT-landschappen vereist. Echter die zijn vaak al complex genoeg. De noodzaak tot snellere aanpassing vereist een steeds hechtere, maar ook meer situationele samenwerking tussen diverse disciplines.
Digitale transformatie reikt van de voordeur naar de achterdeur van een organisatie. Daarom moeten vaak meerdere afdelingen samen veranderen. Om die reden hebben we een helder raamwerk mét toegankelijke tool gemaakt. Inmiddels zijn deze in vele sectoren toegepast. Hier vind je enkele referenties.
1. Partnership
+ Hogere IT-tevredenheid + Betere samenwerking + Heldere verwachtingen
2. Productiviteit
+ Hogere efficiëncy + Betere datakwaliteit + Goede stuurinformatie
3. Innovatie
+ Heldere innovatiekoers + Quick wins in beeld + Focus op prioriteiten
4. IT-competenties
+ Heldere IT-strategie + Betere projecten + Betere IB, AVG, ITGC
5. IT-stabiliteit
+ Stabieler IT-landschap + Betere IT sourcing + Goede B/IT-roadmap
6. IT-financiën
+ Grip op IT-kosten + Goede IT-investeringen + Waardecreatie met IT
Framework
Whitepaper
1. Registeren
Eenvoudige registratie Start direct
2. Uitnodigen*
Betrek Business & IT in diverse rollen
3. Dashboard
Direct integraal Dashboard
4. Rapportage
Voorstellen van collega's advies van experts
5. Prioriteren*
Maak direct keuzes en leg ze vast
6. Actie*
Creëer draagvlak en volg acties op
* Alleen beschikbaar in volledige BusinessITScan
Prijzen
"Het is ongelofelijk waardevol dat we langdurige relaties onderhouden met onze klanten, toeleveranciers en medewerkers. Tegelijk is het begrijpelijk dat onze bedrijfsprocessen hierdoor behoorlijk klant- en collegaspecifiek zijn. Dit gaan we harmoniseren, maar dat willen we niet afraffelen. Van deze strategische proces- en IT-vernieuwing willen we vele jaren plezier hebben." Voor deze strategische vernieuwing werd IT's Teamwork ingeschakeld en het platform BusinessITScan.nl gebruikt. Computable schreef het artikel over de 10 projectstappen die Jongeneel zette.
"Om onze prioriteiten voor onze digitale transformatie te bepalen, zochten we een praktische tool om integraal bedrijfsvoering en IT door te lichten en verbetervoorstellen te verzamelen bij directies, concessiebetrokkenen, gebruikers en IT-personeel. Hun 150 verbetervoorstellen en de 200 adviezen uit de BusinessITScan® engine stonden met 1 druk op de knop in het dashboard en adviesrapport. De verbeteringen worden door de medewerkers zelf gedragen; dit maakt de uitvoering alleen maar makkelijker."
"Onze organisatie groeit hard door onze mensen en onze technologie. Zo ontzorgen we onze klanten maximaal met wereldwijde logistieke diensten. We hebben Inter Essence gevraagd te reflecteren op onze projecten en onze IT-diensten. Met de BusinessITScan® en de gesprekken hebben we focus en rust gecreëerd en heldere prioriteiten gesteld. Erg nuttig!"
"De Zes IT-succesfactoren in de BusinessITScan® gaven ons snel, compleet en aanvullend 360-graden inzicht in de tevredenheid over de samenwerking tussen Business en IT in EMEA. Ook zijn door medewerkers en management in Business en IT voorstellen gedaan om productiviteit en innovatie samen te verbeteren. Daardoor is onze in 2018 neergezette visie, strategie en aanpak “IT is meer dan technologie” verder aangescherpt. 'We like to move IT'!"
"Met ons IT-team willen we continu zorgen voor de beste IT-diensten voor onze collega’s: onze interne klant. In zeer korte tijd verzamelden we met de BusinessITScan® organisatiebreed inzicht in IT-tevredenheid en verbeterkansen voor Business en IT. Met collega’s van allerlei afdelingen gaan we daarmee aan de slag, ook voor het opstellen van budgetten voor 2021. Zo zetten we een goede stap in onze Business/IT Alignment en digitale transformatie."