Blijf op de hoogte van ons nieuws over digitale transformatie

Blog

02

Dit is de voormalige ABN Amro Bank in Ede. Het gebouw is gesloten sinds september. De bank informeerde haar klanten tijdig: “Steeds meer mensen maken gebruik van digitale diensten, ook voor bankieren. Klanten van ABN AMRO regelen hun bankzaken primair via de ABN AMRO app en Internet Bankieren. Een bankkantoor bezoeken is steeds minder noodzakelijk en daardoor neemt het aantal bezoekers al jaren af. ABN AMRO sluit het kantoor in Ede en daarvoor in de plaats komen Financiële zorgcoaches. De bank gaat zich meer richten op de digitale dienstverlening en biedt klanten die dat willen hulp en begeleiding bij online bankieren”. Inmiddels staan er ook op abnamro.nl diverse online cursussen en uitlegsessies.

Bedrijfsmatig heb ik zeker begrip voor het verlagen van kosten. En het klopt dat steeds meer mensen digitale hulpmiddelen kunnen gebruiken, maar nog lang niet iedereen. Zo ken ik een oudere dame, die echt moeite had met de ABN-app en de e-identifier. Zelf doe ik dit net als veel anderen op de automatische piloot, en ik wilde het haar graag uitleggen.

“Stap voor stap komen we er wel”, dacht ik. Aan tafel met een kop thee, de ABN-app en de e-identifier erbij. En wat bleek? Bij een aantal stappen stond NIET of je de code moest invoeren op de ABN-app of op de e-identifier, en de stappen stonden er NIET in de volgorde om de transactie goed uit te voeren.

Met de ABN nam ik – via chat – contact op en legde dit uit aan een zeer behulpzame servicemedewerker. Ze begreep het en zou het uitleggen aan de IT-afdeling. Ik hoopte er het beste van voor de oudere dame in kwestie.

IT's Teamwork werkt met opdrachtgevers veel aan digitale transformaties en het verbeteren van IT-dienstverlening. Telkens weer is het topsport om veranderingen aan Business modellen, processen en systemen zodanig te ontwerpen dat mensen WEL in beeld blijven.

ABN Amro overtrof mijn verwachting: een aantal dagen later ontving ik een chocoladereep en een sympathiek briefje van de ABN Amro. En wat bleek? Nog een aantal dagen later was in de ABN-app op een aantal punten verbeterd. Mijn complimenten! Een erg mooi voorbeeld van de aandacht voor de mens in de digitale transformatie!

Kijk eens naar ons self service platform BusinessITScan.nl, of naar het webinar dat we met Boudewijn Ingwersen en Albert-Jan van Hoof van Career Control opnamen: “hoe de financial bijdraagt aan succesvolle digitale transformatie” Je kunt het webinar hier terugkijken

Wil je meer weten over hoe wij met onze partners digitale transformatie bij organisaties realiseren?

Je kunt me natuurlijk ook gewoon even bellen: 0637386925 😉

 

[Lees verder]

  • Over digitale transformatie, de bank en de chocoladereep