Blog

03

Gezien de dienstverlening van beide partijen (digitale transformatie en coaching) kan dit als een verrassing komen. Lees hieronder waarom het juist heel logisch is!

Organisaties zijn gericht op groei, verbetering en efficiëntie. Hoe kunnen we meer klanten bedienen en hoe kunnen we dat sneller, efficiënter en beter doen. Het antwoord ligt altijd in processen, systemen en mensen.

Soepel samenwerken in organisaties

Kitty Leemreize van Qlaver4 laat mensen in teams soepel en efficiënt samenwerken. Elk team heeft verschillende typen mensen nodig. Dat brengt echter een uitdaging met zich mee: die verschillende typen begrijpen elkaar niet altijd vanzelf. En dan gaan ze elkaar soms niet aanvullen, maar aanvallen. Zonde en echt niet nodig. Qlaver4 helpt organisaties de verschillen te overbruggen, waardoor het weer aanvullen wordt en daarmee de mensen in de organisatie effectief en plezierig samenwerken.

Naast menselijk gedrag, kunnen ook andere zaken de samenwerking bemoeilijken of belemmeren. Dan gaat het om hoe processen ingericht zijn en welke ondersteunende systemen er zijn. En ook over welke taken mensen hebben, hoe ze daarin kunnen samenwerken en welke manieren er zijn om dat te optimaliseren. Vanuit Qlaver4 zijn er dus situaties bij klanten waarin werken aan gedrag alleen niet voldoende is, maar er ook behoefte is aan optimalisatie van processen en systemen.

Digitale transformatie versterken

Anton Dijkhuis van IT’s Teamwork versterkt digitale transformatie. Hij is hierbij actief als interim manager, transformatieconsultant, projectmanager, proces/informatiemanager, architect, trainer of coach. In al die rollen kijkt hij waar processen optimaal ondersteund kunnen worden door IT-oplossingen. En hoe systemen bijdragen aan het optimaliseren van die processen en het ondersteunen van de mensen in de organisatie. Dit alles met steeds als doel: meer klanten bedienen en/of de bestaande klanten sneller, efficiënter en beter te bedienen. De door IT’s Teamwork ontwikkelde BusinessITScan® geeft organisaties laagdrempelig inzicht in gerichte verbeterpunten en suggesties van collega’s. Door hierbij verschillende geledingen van de organisatie te betrekken, komen mensen  meer met elkaar in contact. Dit leidt vanzelf tot meer betrokkenheid bij elkaar en het versterkt de samenwerking.

Zowel tijdens de optimalisatie van de processen en systemen, als daarna bij het gebruik ervan, speelt het gedrag van mensen een grote, zo niet doorslaggevende, rol. IT’s Teamwork ziet dat deze factor cruciaal is en heeft daarom bewust gekozen voor partnerschap met Qlaver4.

Partnership een logische keuze

Daarom is het partnerschap tussen IT’s Teamwork en Qlaver4 zeer logisch. De diensten die zij leveren, vullen elkaar volledig aan. En dat is in het voordeel van de klanten van beide organisaties. Anton Dijkhuis (IT’s Teamwork) en Kitty Leemreize (Qlaver4) zijn dan ook blij met het partnerschap!

We maken uiteraard graag kennis met elkaars netwerk. Dus: heb je vragen, ben je benieuwd wat de een of de ander voor jou kan betekenen of wil je gewoon kennismaken? Laat het ons weten!

[Lees verder]

  • IT’s Teamwork en Qlaver4 gaan samenwerken!